Cart 0

Terms & Conditions

 

Terms and Conditions

Effective from 16.10.2016

Web Store

Company Lait sisustus ja valaistus Oy (brand Wallment) (Business ID 2121260-0) sells products to private persons within Finland and the EU. All prices shown include VAT. We reserve the right to price and delivery cost changes.

Placing an order

You can order products on the web store’s site by placing products in the shopping basket and paying for them in the payment service. All customer information is handled confidentially. The contact information given when placing the order is not used for anything else but delivery of the order and for resolving possible issues with the order. When ordering from our web store you are expected to have acquainted yourself and committed yourself to the terms and conditions valid at the time of purchase.

Paying for your order

You can pay with the following payment methods: Visa, Visa Electron, American Express and Paypal. The payment gateway used is Stripe. All data transfer and money transactions are SSL secured meaning that no external party can see your personal information.

Order and payment confirmation

After a successful order an order confirmation will be sent to your email. To be able to receive order and payment confirmation emails you are required to fill in your email address when placing an order.

Delivery and costs

The delivery costs will be stated after you have chosen a payment and delivery method. The delivery cost in Finland is 6,50 € up to 30 kg. Delivery costs within other EU countries vary according to zones.

Delivery time

Our usual delivery times within Finland are 3-10 days depending on the order and delivery method. We are not responsible for delayed deliveries caused by force majeure or any damage due to delayed delivery. If the product you ordered is out of stock can the delivery time be longer and we will contact you as soon as possible.

Terms for product exchanges and returns

You have a legal right according to the consumer protection law of Finland to exchange products or return your order or part of it within 14 days of receiving the order. The right of return is only applicable to unused, re-sellable products in their original packing.

When returning an order, please attach your customer number / name and contact information as well as your bank account number for money refunds. The mailing costs are paid by the buyer.

Return your order to:

Wallment / Lait sisustus ja valaistus Oy

Borgströminkuja 4 B 12

00840 Helsinki

Problem situations

In case your order has gone missing, has been damaged during delivery or you are not satisfied with your order in any other way, you are required to notify the relevant party or parties stated in the terms and conditions within 14 days at info@wallment.fi. If the order has been damaged during delivery, a complaint must be filed with the carrier company immediately.

Contractual disputes

Possible contractual disputes are settled in Finland at the Helsinki District Court.

If disputes cannot be solved by negotiations the consumer can contact the Consumer Disputes Board at: http://www.kuluttajariita.fi/en/index.html.

Before the Consumer Disputes Board is contacted the consumer should be in contact with the Consumer Advisory Services at: http://www.kkv.fi/en/consumer-advice/.

 

Toimitusehdot

Voimassa 16.10.2016 alkaen

Verkkokauppa

YRITYS Lait sisustus ja valaistus Oy (tuotemerkki Wallment) (Y-tunnus 2121260-0) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Yhteystietoja voidaan käyttää myös markkinointitarkoituksiin. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Wallment-verkkokaupassa voi maksaa seuraavilla maksutavoilla: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express ja Paypal. Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Stripe. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustapa ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimituskulut Suomessa ovat 6,50€ (30kg asti). Toimituskulut muihin EU-maihin vaihtelevat vyöhykkeittäin.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 3-10 päivää. Mikäli tuote on loppunut varastosta, toimitusaika voi olla pidempi ja asiakaspalvelumme pyrkii ottamaan teihin pikaisesti yhteyttä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Vaihto- ja palautusehdot

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Ostaja maksaa palautuksen postikulut.

Palautusosoite:

Wallment / Lait sisustus ja valaistus Oy

Borgströminkuja 4 B 12

00840 Helsinki

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa osoitteeseen info@wallment.fi. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Riitatilanteet

Mahdolliset riitatilanteet ratkaistaan Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).